Monday 13 February 2012

coretan pagi hari

Hari2 yang ku lalui sangat membosankan ...terasa sangat kekosongan bila berada sendirian begini..
banyak kerja yang harus aku selesaikan pada pagi ini sebelum menghadiri meeting petang nanti..

Petang...
aku berbual dengan sahabat ku mary...dia bertanya sama ada aku masih ingat seorang kawan lelaki yang segak, handsome tapi berjiwa lembut..yang tidak pernah berpawatakan sebagai seorang lelaki tetapi berpawatakan seakan perempuan...masih segar dalam ingatan ku..kawan saya ini tidak pernah menyukai perempuan walaupun dia seorang lelaki sejati..bila berjalan bersama dia..aku sedikit pun tidak merasa kekok dan tidak merasa takut kerana aku menganggap dia sama seperti ku..wanita. tapi dalam beberapa waktu....lebih tepat ku katakan disini bahawa sudah lama aku tidak menemui dia...tiba2 mary menggatakan bahawa dia akan berkahwin pada bulan may tahun ini..dengan spontan aku berkata..kawin???kawin dengan sapa???lelaki juga ka????huhuhu...mary ketawa terbahak bahak bila mendengar soalan yang ku ajukan padanya...katanya tidak mungkin lelaki kawin lelaki lah Rita...

Di pendekkan cerita..dia telah terlanjur dengan seorang perempuan..dan yang peliknya perempuan itu adalah seorang Tomboy..yang juga tidak menyukai lelaki pada mulanya...kedua mereka tinggal serumah dan akhirnya telah terlanjur menyebabkan c tomboy melahirkan anak yang kini berusia empat bulan..dan oleh sebab itu lah dia  my friend dulu seorang yang lembut kini telah bertukar seorang lelaki yang sejati dan wowwwwwwwww..anda pasti tidak percaya yang dia ni dulu seorang yang berpawatakan lembut..kerana dia nampak segak sekali bila berambut pendek dan berpakaian seperti lelaki...

dia kini seorang Lelaki sejati, Suami dan bapa kepada seorang anak...aku sangat2 bangga pada dia kerana telah berubah sikap dan semoga satu ketika dia tidak lagi kembali kepada keadaan seperti yang terdahulu..Lelaki Lembut.

Aku tidak dapat menunggu hari persandingan mereka..aku ingin sekali menyaksi kan kedua mempelai ini bersanding d atas pelamin....

No comments:

Post a Comment