Saturday 9 June 2012

Wedding Function...

Selamat pagi semua...dah beberapa hari saya tidak melawat Blog saya ni..coz terlalu banyak undangan kawin..kena lah attend..kalau tidak..nanti bila tiba anak sendiri kawin..mereka pula tidak datang kat function kita...

Sekarang tidak ramai yang menggadakan function kawin cara tradisional..semuanya mahu senang..kena pakai khidmat wedding planner...catering..dan macam2 lagi lah..tapi bila terambil catering yang makanannya tidak sedap..maka bersedialah menerima kritikan orang ramai ataupun tetamu yang hadir..almaklum ja lah..tetamu ni always right..mereka berhak menjadi pengeritik makanan bebas..hehehehehe

Yang paling menakutkan bila terlebih guest tapi makanan tidak cukup..ini salah tuan rumah..kerana tidak tau buat budget for their guest..saya pernah menghadiri satu function kawin yang diadakan di Dewan Kebudayaan Penampang..dimana banyak tetamu yang tidak dapat makanan kerana makanan tidak mencukupi..tuan rumah terpaksa buat tempahan sekali lagi dan para tetamu terpaksa menunggu selama sejam lebih..ada yang tidak dapat menunggu dan terpaksa pulang dengan perut kosong..

Saya amat bersyukur..semasa anak perempuan sulung saya naik pelamin..my expected guest ialah 700 hundred sahaja..tetapi yang hadir 1500 tidak termasuk kanak2...sungguh tidak diduga..tetapi walaupun saya pakai khidmat catering..saya standby makanan spare...untuk menghadapi kemungkinan2 yang mungkin berlaku..dan Tuhan memang sangat baik pada saya..makanan mencukupi..sehingga kemakan malam..satu rahmat yang tidak diduga...yang diberikan yang maha esa pada saya...

Bagi saya  untuk membuat kenduri kahwin..kita mesti iklas..jangan pikir mahu untung..seolah-olah kita menghawinkan anak untuk diperdagangkan..bersyukurlah jika kehidupan anak kita bahagia dan selamat dikahwinkan. Kebahagian anak lebih penting dari perkahwinanan yang grand tapi anak akhirnya menderita dipersia-siakan oleh pasangan..huhuhu...kesian kan..mari kita lihat foto2 yang saya ambil ketika function berjalan:-

 Pelamin orang bajau Tuaran..cantik pelamin ni..penuh dengan ciri2 tradisiPelamin ni saya snap ketika persandingan anak buah(anak kakak Hajah saya)persandingan dirumah mereka pada 07.06.2012 (Jumaat)
 Sekali lagi mereka menggadakan function kahwin di Grand Borneo Hotel 08.06.2012.
Ini adalah My sister in law & my mum..
 Ini adalah pasangan yang paling Happy go lucky..this is my Eldest bro & my sister in law
                                               Ni pula my eldest sister with her Husband
                                           ini pula my sister yang no 4 with her husband..
 Ni aku...kesian single mingle...semua orang berdua tinggal aku yang keseorangan...hehehehehe
Ni lah Grand Borneo ..siapa2 yang belum pernah ke Sabah..boleh lah mencuba tinggal di Hotel ni...

2 comments:

  1. senang ka cari parking kalau kawin di GrandBorneo ni?

    ReplyDelete
  2. oppps sori Sasha Fab...lambat baca u punya comments..BTW parking disini ok..tidak jadi masalah...

    ReplyDelete