Monday 18 June 2012

Sikap wanita masa kini...

Sesetengah wanita tidak suka dikritik meskipun kritikan itu sebenarnya membawa kepada kebaikan pada dirinya..agar dia boleh mengubah mana yang patut diubah..misalnya cara dia berkomunikasi dengar orang lain, penampila dan juga dari segi pergaulan..semua ni penting bagi seorang wanita.

Wanita punya sikap yang berbeda-beda, ada yang baik, peramah dan yang paling teruk ialah seorang wanita yang bersikap bongkak.sombong dan meletakkan dirinya yang paling hebat dengan tiada siapa boleh menandangi dia. Sikap seperti ini boleh mencacat kan image dia sebagai seorang wanita yang cantik dan berkelibar..

Biasanya wanita yang bongkak dan sombong ini terdiri daripada mereka2 yang berkedudukan tinggi, kaya dan cantik. mereka yang mempunyai wang banyak boleh melakukan apa saja untuk membuatkan diri mereka lebih cantik dan tidak akan dimamah usia..misalnya dengan menggunakan suntikan botox dan juga melalui pembedahan..tapi sekali silap langkah sendiri yang akan menerima padahnya.

Biasanya wanita yang berada dikedudukan klass pertengahan akan mengambil langkah berhati-hati dengan mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengambil supliment sebagai langkah untuk menjadi kekal sihat dan awet muda..tetapi harus juga berhati hati didalam mengambil makanan tambahan..kerana sekarang ini banyak produk yang mempunyai kimikal yang tinggi..mereka tidak melalui proses pemeriksaan kerana hanya memikir kan keuntungan..bukan keselamatan pengguna.

Sekarang ini terlalu banyak persaingan produk dipasaran..dan bagi seorang wanita..mereka sukar untuk membuat pilihan mana satu produk yang perlu mereka ambil untuk mengekalkan kecantikan. Ada yang mengambil produk silih berganti..penggunaan yang tidak konsisten..maka hasil tidak dapat diperolehi dan produk mula dipersalahkan.

Untuk melihat hasil sesuatu produk, penggunaan harus lah konsisten..supaya kita dapat melihat perubahan dan berpuas hati dengan jenama produk yang kita ambil.apa lagi jika kita mahu menjadi wakil jualan bagi satu2 produk..jika kita tidak mengamalkan sendiri produk itu..bagaimana kita menjadi jurucakap jika kita tidak merasakan apa2 perubahan pada diri kita.

Saya nasihatkan kepada wanita yang mengambil supliment..gunakan lah dengan cara berterusan...jangan sering bertukar produk..kerana ini hanya akan mengundang penyakit..terutama sekali penyakit buah pinggang..amalkan pemakanan yang sihat agar sentiasa sihat..hadapilah kenyataan bahawa suatu ketika wanita akan jadi tua juga..

hehehehe..aku chau dulu...

No comments:

Post a Comment