Thursday 21 June 2012

SUAMI UNTUK PAKAI SEWA...

Membaca artikel yang ditulis oleh DR. HM TUAH ISKANDAR di majalah wanita keluaran march 2011..menggatakan bahawa ada seorang kenalan dia  menjual suaminya dengan harga yang sangat murah...dengan membuat promosi dengan cara memakai t shirt yang bertulis "husband for sale"...wow sekarang macam2 yang boleh berlaku dan macam2 cara untuk mencari keseronokan hidup dan juga wang.

Sungguh menakutkan bila saja si suami melakukan perkara yang sama..memakai T shirt yang bertulis "Wife for hire"..apakah tidak ada perasaan cemburu diantara mereka bila saja melihat pasangan masing2 bersama dengan orang lain..apa lagi orang yang menyewa suami atau isteri mereka itu adalah kenalan terdekat mereka..

Menurut DR. HM Tuah...suami sewaan ini sudah menural di Malaysia..dimana mereka rela berkahwin olok2 dengan wanita asing...sesetengah "suami sewaan" ini  bekerja sebagai penoreh getah dan juga nelayan..dan si isteri pula tiada perasaan langsung..tiada rasa marah dan rasa cemburu malah mereka sendiri yang akan menemani si suami atau si isteri untuk menemui pihak ketiga...lebih tepat dalam urusan sewa menyewa...

No comments:

Post a Comment