Monday 5 March 2012

Cari lah pasangan hati mu....

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita..kerana adanya rasa kasih..maka kita tidak pernah merunggut walaupun nanti dia bukan milik kita..


Tuhan telah memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tanggan untuk berpaut/memegang...dua mata untuk melihat dan dua telinga untuk mendengar...tapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan  sekeping hati kepada kita? kalau anda ingin tahu...sekeping lagi hati Tuhan telah berikan pada seseorang untuk kita mencarinya..itulah namanya CINTA!!!!!


Tapi bagaimana pula cerita  mereka yang sudah mencantumkan hatinya pada seseorang yang bergelar pasangan hidup tapi masih mencari CINTA ataupun KASIHSAYANG????apa yang terjadi kepada mereka ini???Jika benar tuhan telah menganugerahkan kita sekeping hati dan sekeping lagi hati perlu kita cari....setelah ditemukan....berpaut menjadi satu...tapi akhirnya kita disakiti dan berakhir dengan perpisahan..apakah ini dikatakan BUKAN JODOH???atau kah dia bukan jodoh yang sesuai..dan harus mencari dan terus mencari!!!!


huhuhu...persoalan hanya tinggal persoalan..aku sendiri tidak bisa menjawab..kerana aku juga tidak pasti samaada aku telah menemukan cinta sejati aku atau tidak...aku percaya pada Jodoh...kata orang walaupun kita menyintai seseorang itu setengah mati..tapi kalau bukan dia jodoh yang Tuhan telah tentukan untuk kita...perpisahan pasti akan berlaku akhirnya..tapi jika kita dipertemukan dengan seorang Jodoh yang teruk...tidak bertanggung jawab...semua beban kita pikul sendiri..maka jodoh harus dihentikan....


hehehehe..aku kena berhenti dulu...chauuuuuuuuuuuuuuuuuuu

No comments:

Post a Comment