Monday 26 March 2012

Kecuaian pemandu

Pagi tadi,  saya menghantar cucu pergi sekolah...saya berhenti dihadapan sebuah kedai yang ada menjual kueh mueh...diketika saya keluar dari kereta saya mendengar orang menjerit.."tolong diax2"saya ingin tahu apa yang berlaku disitu...setibanya saya ditempat itu orang sudah berkerumun dan ada yang membantu penunggang motosikal untuk berdiri...saya ingin memastikan siapa kah penunggang motosikal itu..rupanya dia adalah anak buah saya...nasib baik dia hanya terjatuh dan tidak digilis oleh van yang dipandu oleh seorang yang tidak berpri kemanusiaan..sudah ternyata dimelakukan kesalahan tetapi masih lagi tidak mengaku dan terus berlalu begitu saja tanpa sebarang kata maaf..
Saya sangat geram ketika itu...saya menyuruh anak buah saya supaya membuat laporan polis...pemandu seperti itu perlu diajar supaya bersikap bertanggung jawab dan lebih berhati hati bila memandu...mujur tidak ada nyawa yang melayang, kalau sampai ada yang maut..apakah dia tidak dihantui oleh rasa kesal seumur hidup...saya sangat2 kesal dengan sikap pemandu van itu..saya hanya berharap kepada semua pemandu supaya memandu dengan cermat dan jangan sampai mencelakakan pejalan kaki dan juga pemandu2 lain...

No comments:

Post a Comment