Wednesday 14 March 2012

kenangan manis mengamit rindu ku...

Aku nak sambung ceta pasal aku time skol dulu..masa ni aku berada didalam tingkatan 3 dan bersekolah di ST. Peter Telipok..aku dah cakap dengan korang yang aku ni memang agak nakal..tapi nakal2 nya aku ni tak lah jahat tau..cuma tidak ada sikap keperempuanan..kawan2 aku biasanya lelaki..pompuan biasanya akan menjadi bahan buli aku.


Time ni aku belum lagi tau apa tu cinta..tak suka nak kapol2...kalau ada saja yang nak hantar surat (time dulu tak ada pon nak hantar sms) aku tak baca pun surat tu..pakcik aku yang tolong bacakan dan siap dengan menolong aku membalasnya..satu hari ni aku dapat surat dari seorang lelaki yang bekerja sebagai pembantu kedai disebuah kedai kopi. Masa tu aku dengan bapa aku selalu breakfast kat kedai tu before dia hantar aku ke sekolah..seperti biasa uncle aku yang buka surat tu, wahhhhhhhhhhh..terkejut besar oh! my uncle..surat tu ditabur bedak...aku hanya ketawa melihat gelagat my uncle...orang tu nak berkenalan dengan aku...my uncle balas lah surat tu..aku tak tau apa dia cakap..next morning the guy bagi aku kueh pau ayam..2 biji..terkejut sakan aku..bila aku balik dari sekolah, aku pergi rumah uncle and tanya..rupanya my uncle balas menggatakan aku setuju...patut lah orang tu malu2 kat aku pula...


Next morning aku tak nak ikut my father pergi breakfast kat kedai tu lagi.meluat pula tengok muka orang tu..dipendek kan cerita..lelaki  itu kecewa dengan aku dan bertukar kerja entah kemana..aku tak kesah...makanya  kedudukan ku selamat dan tidak diganggu lagi.


Tapi gangguan itu tidak terhenti disitu sahaja..sekali lagi aku diganggu oleh seorang Lelaki yang bekerja disyarikat peladang..yang mana ketika itu mereka menjalankan satu projek dikampung ku..ada ni seorang mamat kasanova..nak memikat aku..datang kerumah berbaik baik dengan ibu ku pula...menyampah betul lah dengan sikap orang ni..sampaikan emak aku mahu aku berkawin dengan orang ni..alahai aku masih dibawah umur time tu..apa pula nak kawin...yang sangat2 menjengkelkan aku ialah dia selalu menunggu aku balik dari sekolah..nak hantar aku balik rumah konon..satu hari dia bagi tahu aku yang dia nak pergi outstation..so aku jawab cam ni tau.."pergi lah..aku tak peduli ponnnnnn!"


Balik dari outstation dia datang jumpa aku...dia bagi aku sebuah bakul..dalam bakul tu ada bunga palsu dan seutas rantai tanggan emas putih...aku ambil saja hadiah tu..dia berpesan jaga gelang tu..kalau gelang tu hilang bermakna berakhirlah cinta kita...wekkkkkkkkkk..bila pula aku bercinta dengan mamat ni...perasan betul dia...sampai dirumah aku dan kakak ku ketawa besar..dia tak tahu ke aku ni sememangnya tidak suka benda2 palsu seperti bunga ni..aku tak suka bunga plastik...bagi ku itu melambangkan kepalsuan hati dia...


Gelang emas putih tu aku bagi kawan aku...so bila dia tanya , aku cakap hilang..syukur mula dari saat itu dia tidak lagi datang menganggu aku..sebab dia cakap aku tidak sungguh2 dalam percintaan..hahahaha..sungguh2????aku belum bersedia untuk bercinta lah kawan...so aku free sampai lah aku menjejak kan kaki ke tingkatan 4...


Besok aku nak ceta camna aku buli teacher bahasa BI aku pula...tunggu ya..ok aku nak berhenti sekarang..daaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment