Saturday 10 March 2012

kenangan yang manis dialam persekolahan...

Pada suatu ketika dulu...ni time aku masih remaja...masih skol g ..d SMK Likas dalam tingkatan 4 art..masa tu aku baru masuk kelas tu..coz b4 tu aku d sekolah cina d shan tao..tapi aku tak tahan skol tu..setiap hari kena keluarkan duit tuk printing lah..macam2 lah..so tanpa memberitahu famili ku..aku urus sendiri perpindahan sekolah ku..


Nasib baik lah d SMK Likas tu ada kekosongan..memandangkan keputusan sains ku agak baik aku diterima masuk kelas sains..tapi aku menolak..takut tak boleh angkat mata pelajaran tu...so aku merayu untuk masuk kelas art ja..nasib menyebelahi aku..aku diterima masuk dikelas tu..


Hari pertama aku berada dalam kelas tu..aku menjadi usikan budak2 lelaki dalam kelas tu...mereka senaja membaling kan kapal kertas kearah aku..bila aku berpaling nak tengok dari mana datangnya kapal kertas tu...budak lelaki tu akan tersenyum dan berkata.."I Love U."huhuhu..dalam hati menyampah sangat dengan sikap budak2 lelaki tu..geram pun ada..suka pun ada..aku mula perasan...hehehehe dalam hati berkata..."cantik ke aku ni?"


Dalam kelas tu ada seorang kawan yang pada mulanya meluahkan perasaan kat aku..namanya bermula dengan huruf R...tapi bila aku mendapat tahu yang dia ada lah my cousin..aku selalu memberi amaran pada dia..jangan cuba2 untuk menjalin hubungan cinta dengan aku kerana dia dan aku ada lah cousin..so akhirnya dia matikan niat nak berkapol dengan aku...kesudahannya kami jadi kawan baik..tu yang aku ceta dulu tu..dia yang supply aku game & buah mata kucing..


Cinta dia beralih pada my best friend ketika itu...my best friend tu seorang yang cantik..dia berbangsa sino kadazan..kedua2nya bercinta akhirnya..dan sememangnya lah my friend R seorang yang sangat setia dalam perhubungan..tapi sayang jodoh mereka tak kesampaian..masing2 telah berkawin lain..my friend berkawin dengan seorang doktor dan kini menetap di Johor dan my cousin berkawin dengan kerabat datuk di Penampang..dan sekarang dia menceburkan diri dalam bidang perniagaan. Tapi sayang dia sudah tidak menjaga penampilan sehinggakan nampak lebih tua dari usianya...


Berbalik kepada zaman persekolahan ku...masa tu, dalam kelas ada 3 orang bersepupu dari Laha Datu, seorang bernama W, seorang lagi A rendah dan yang seorang lagi bernama A Tinggi..tak perlu lah aku menyebut nama mereka didalam full sentence k..dan yang peliknya mereka ni semua ada hati nak tackle aku pula...masing2 nak dekat dengan aku..tapi aku lebih mesra dengan c W...tapi hanya sebagai kawan..tak lebih dari itu...dia selalu sharing cerita mengenai GF dia kat aku..tak tau pula dia menyimpan perasaan kat aku...yang seorang ni c A rendah..selalu memuji mata aku...bibir aku...huhuhu..lain bunyinya...tapi terus terang aku memang tertarik dengan c A rendah ketika tu..tapi yang paling gentleman ialah A tinggi..dia datang pada aku dan meluahkan perasaan nya pada ku...aku tolak lah cinta dia..coz aku tak berminat dengan dia..


Satu hari aku tidak hadir ke sekolah kerana kurang sihat..keesokan hari bila aku masuk kelas..semua orang memandang kearah aku..then aku pun kehairanan lalu bertanya mengapa semua orang memandang aku dengan senyuman menyindir?mereka cakap..tak baca ke perkataan kat blackboard tu..i said..ada apa?? kawan2 aku cakap..baca lah sendiri...bila i pandang kat blackboard..aduiiiiiiiiiii!!!satu perkataan yang ditulis dengan huruf besar berbunyi cam ni "RITA BILAHI AKU TA KAU" yang bermaksud dalam bahasa melayu..Rita aku suka kamu...satu kelas mentertawakan aku..bila aku tanya siapa punya kerja...C A tinggi pula datang mengaku...huhuhu gentleman nya mamat seorang ni...best kan bila kita recall balik kisah2 silam dialam persekolahan..


Sayangnya aku telah lost contact dengan kawan2 sekolah..juga dengan 3 orang bersepupu ni..harap2 satu ketika nanti kami boleh reunion...best kann...aku stop dulu k...kerana  idea dah tak ada...byeeeeee

No comments:

Post a Comment