Tuesday 3 April 2012

Mari berjenaka....(Jual anak)

Di pagi hari yang nyaman, dua orang warga emas duduk berehat..seorang bernama Pak Abu dan seorang bernama Pak Majid. Pak Abu duduk sambil membaca surat kabar manakala Pak Majid pula termenung jauh sambil  hisap rokok daun.


Pak Abu: Majid, tengok lah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.


Pak Majid: Hmmmm..jawab Pak Majid macam acuh tak acuh


Pak Abu: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja                     kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke...betul tak Majid?


Pak Majid: Hmmmmmmmmm....sambil menghembus asap rokok daunnya.


Pak Abu: Kau kenapa ni Majid?Takkan berita ni kau tak ambil peduli!!!ini melibatkan kemanusiaan tahu!!Binatang pun tau jaga anaknya.


Pak Majid: Hmmm...ni yang aku nak bagi tau kau ni...Kalau aku masa muda2 dulu..Aku jual jer anak2 aku tu...


Pak Abu: Nahhhh!!! engkau biar betul Majid!!!!


Pak Majid: Hoiii!!! engkau sedar ke tak...sekarang ni kita berada dimana????Sedarlah Abu...Kita sekarang ni di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak2 aku tu macam ni...dah lama aku jual budak2 tu dulu..masa mereka dilahirkan...

No comments:

Post a Comment