Wednesday 4 July 2012

Dia Sahabat ku...

Sudah bertahun aku mengenali dia...mula2 kami hanyalah sahabat biasa..tanpa ada melibatkan rasa hati...atau pun perasaan..namun setelah sekian lama berkenalan dengan dia..hati mula rasa rindu..dan akhirnya terlalu takut kehilangan dia..

Namun aku dan dia tidak dapat bersama..dia milik orang...aku juga milik orang..cinta terlarang ini terlalu sukar untuk diteruskan..takut nanti menimbulkan rasa sakit dihati..namun..mampu kah aku meneruskan perhubungan ini?terkadang aku sangat tersiksa dengan perasaan ini..merindui dia setiap masa...

Aku tidak mampu berterus terang...aku tidak mampu untuk meminta perhatian lebih dari dia...kerana dia juga punya tanggung jawab yang berat pada keluarga dan juga tugas dipejabat...ekoran dari memendam perasaan..timbul rasa curiga dihati..bermacam-macam persoalan yang bermain difikiran...namun itu hanyalah satu perasaan yang normal...persoalan ini sering aku ajukan pada dia...dan dia juga mengerti perasaan ini adalah normal bagi seorang wanita yang menyayangi seseorang yang dianggapnya kawan..tapi mesra..

Aku sebenarnya tidak pernah berperasaan seperti ini..aku jenis wanita yang happy go lucky..bila saja berkenalan dengan seseorang..perkenalan dan persahabatan hanya akan bertahan selama beberapa bulan..dan bila aku mendapati dia tidak sesuai dengan jiwa ku..aku pasti pergi tanpa pamit..kerana bagi ku..berkawan dengan orang yang tidak serasi dengan jiwa kita adalah sesuatu yang sangat menyeksakan..

Didalam persahabatan..saling mengerti dan saling percaya mempercayai adalah satu perkara yang harus berada dalam diri kita..kerana tanpa kepercayaan maka persahabatan akan punah dengan berlakunya perpisahan yang tidak diketahui punca sebenar..yang nyata persahabatan berakhir kerana timbul rasa tidak puas hati dan rasa curiga..

Kalau boleh aku ingin persahabatan ini berkekalan hingga keujung nyawa..walaupun aku dan dia akan kekal sebagai sahabat..itu sudah memadai...aku tidak pernah memintah lebih..cukup dengan adanya pengertian dan perhatian...maka persahabatan akan kekal selamanya..

No comments:

Post a Comment