Friday 3 August 2012

Aku rindu dia...

Mengapa aku dalam keresahan...bila tidak menerima apa2 berita dari dia.mengapa aku harus merindui  dia..bila dia berdiam diri tanpa sebarang berita...ini kerana dia membuat aku ketawa, membuat aku bahagia dan selalu memberikan kata2 peransang bila aku berada dalam kedukaan dan rasa tertekan..

Namun kini...dia seakan semakin jauh dari ku...meskin pun dia berkata bahawa dia tidak pernah berubah..namun aku semakin risau...justru itu aku kini semakin merindui dia...kerana dia kini tidak seperti dulu...haaaa...mungkin ini hanya satu perasaan yang menghantui diri ku..ketakutan yang tidak berasas...

Maafkan aku kerana menjadi seorang seperti ini..bukan prasangka..bukan marah..pun bukan merajuk..cuma rasa terkilan sedikit..namun aku tidak akan berhenti untuk menjadi seorang perindu..seperti pungguk rindukan bulan...bulan terlau jauh dari bumi..dan terlau sukar untuk digapai....meskipun pungguk punya sayap..namun pungguk tidak mampu untuk terbang tinggi untuk menggapai bulan ....

Begitulah keadaan ku..meskipun aku bisa  saja bertemu dengan dia bila2 masa..namun aku tahu kedudukan ku...mana mungkin aku berbuat sesuka hati..kerana dia bukan milik ku yang sepenuhnya...aku hanya seorang kawan yang punya hati dan perasaan...dan punya rasa rindu yang mendalam buat seorang kawan yang sangat2 ku sayangi...

No comments:

Post a Comment