Friday 10 August 2012

macam2 ada...

Pagi ini radio suria kk dan radio kk fm menyiarkan berita mengenai seorang warga tua yang berusia lebih kurang 61 tahun menipu beberapa orang koporat dengan cara tersendiri..memujuk untuk melabur dalam hartanah dan yang sangat menghiarankan mengapa dia boleh membuat hati seseorang begitu mudah percaya dan sanggup mendengar kata2 manis yang ditaburkan oleh warga emas itu..apakah kuasa ilmu hitam masih lagi diguna pakai didalam dunia moden sekarang ini.

Inilah manusia, sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan sesuatu untuk kepentingan diri sendiri..sekali cuba, jika jerat mengena maka mereka tidak teragak-agak untuk melakukan perkara yang sama ia itu menipu dengan berlarutan. Kerana ingin hidup senang dengan cepat, mereka mencari jalan pintas sanggup melakukan apa saja demi memenuhi keperluan harian mereka.

Bukan saja menipu, tetapi juga merompak dan mencuri. dengan cara begini mereka tidak perlu mencari pekerjaan tetap..sekali pasang jerat..jika yang masuk jerat itu dapat pulangan yang besar..maka mereka akan bergembira untuk beberapa waktu dan akan mencari mangsa yang seterusnya.

Dunia semakin tidak selmat untuk di huni..bukan saja terdapat peperangan tapi juga terdapat criminal2 yang sangat membimbangkan..maka itu, kita hanya berserah pada yang maha esa untuk menentukan nasib umat2nya yang beriman dan menurut perintahnya setiap waktu.

Selamat membaca..chauuu dulu..

No comments:

Post a Comment