Saturday 19 May 2012

cerita tentang aku...

Sekarang jam menunjukkan pukul 8.06 minit pm..Tuhan sangat baik hati..baru saja tadi aku mengeluh kerana terlalu panas...air pula kurang..tidak lama dari itu, hujan turun dengan lebat sekali..itu lah rahmat Tuhan..terimakasih Tuhan.

Aku sebenarnya sangat merasa boring..tidak tahu apa yang harus aku lakukan..kebosanan menguasai diri..nak keluar pergi cuci mata tapi malas..aku mengambil keputusan mengetok keyboard lappy ini untuk menghilangkan rasa bosan dihati..

Aku menghantar sms pada AB petang tadi...tapi tidak ada sebarang jawaban..hati mula gundah..rupa2nya AB terlupa pon kat kereta ketika dia keluar mencari safty boots..Aku tak marah pun...kerana aku tau dia ni selalu busy dengan tugas harian dia.

Aku ingin bercerita serba sedikit tentang sikap2 buruk ku..yang terkadang aku sendiri juga tidak suka..aku seorang yang periang, suka bercakap..bila memberi penerangan pada satu2 perkara yang berkaitan dengan product kesihatan...kadang2 mungkin ianya sangat2 menjengkelkan pada kawan2 yang mengenali diri ku...bila ada yang menyakitkan hati, aku suka mendiamkan diri..tidak bercakap banyak.dan akhirnya akan memusnahkan kebenaran...

Aku sudah berkali-kali cuba menghapuskan sikap buruk ini...namun aku tidak bisa..seperti yang kita tahu..semua orang punya hati dan perasaan..setiap orang juga boleh bersuara apabila ada ketidakpuasan dihati mengenai sesuatu perkara. Terkadang marah dengan sikap orang2 sekeliling melemparkan kata2 yang sangat menyakitkan hati dan akhirnya mengambil keputusan untuk menghindarkan diri dari org2 yang seperti ini. Aku ingin sekali menghapus sikap buruk ini..namun aku tidak mampu..

Terkadang aku memilih kawan...ini juga merupakan sikap buruk aku..makanya aku mengakui aku memang tidak banyak kawan..terutama kawan perempuan...aku tidak suka mencari kawan..sebaliknya aku hanya menunggu kawan...tapi bila berkawan..aku adalah seorang yang sangat setia..aku tidak pernah betray kawan..

Dalam meniti kehidupan ini..banyak ragam manusia yang pernah aku jumpa...aku juga pernah berkawan dengan orang2 yang berlainan sikap...terkadang depan kita dia akan bersumpah untuk menyimpan semua cerita yang pernah dikongsi bersama..namun bila saja berada dibelakang kita..kita dicaci ...justru itu harus berhati hati didalam memilih kawan...silap haribulan...kawan makan kawan..hehehehe

Aku bhenti dulu...c ya 2morrow..

No comments:

Post a Comment