Saturday 19 May 2012

Pagi yang indah..

                                   hahahaha...muka ketika bangun pagi...belom gosok gigi...
ni...bersiap nak keluar breakfast...

Saya bangun terlalu awal...dan tidak dapat melelapkan mata lagi..sepatutnya hujung2 minggu seperti ini...boleh bermalas-malasan dan bangun pada waktu dinihari...tapi saya tidak dapat melakukan perkara macam itu..kerana  ianya membuat saya bertambah malas..

Dipagi yang indah dan udarayang  nyaman ini..saya  mencari idea untuk dikongsikan bersama diblog ini...tapi nampaknya otak saya masih blur...belum ada idea yang bernas untuk diketengahkan disini..so pagi ini hanya cerita2 kosong buat anda semua..cuma yang buat saya hairan..mengapa saya ini suka sangat mengetok keyboard lappy ni...mungkin disebabkan saya tidak punya teman untuk bercerita..maka saya jadikan blog ini untuk meluahkan segala apa yang terbuku dihati...harap2 anda semua tidak bosan dengan coloteh pagi saya ini ya..

Saya sekarang sedang menonton Astro.... DIVA channel 702 bertajuk THE LOST VALENTINE...ceritanya mengisahkan seorang wanita berkahwin dengan seorang pilot kapal angkatan tentera...suatu hari si suami telah diarah bertugas jauh daripada keluarga...si isteri sedang hamil dan hanya menunggu masa untuk bersalin...si suami menghantar surat setiap masa dan menghantar ikon kapan terbang pada anaknya yang bakal lahir..apa yang menyedihkan dengan jalan cerita ini ialah, si isteri bersalin tanpa seorang suami disisi..suatu hari dia menerima telegram yang menggatakan suaminya hilang tanpa dikesan ketika menjalankan tugas. Si isteri sangat sedih...satu perkataan yang dia ucapkan ialah "Hilang itu bukan mati"so dia terus mengharap dan mengharap..agar suaminya akan pulang suatu ketika nanti...namun penantian tinggal penantian...kini si isteri sudah lanjut usia...

Namun dia tidak pernah putus asa..dia terus mencari jawaban yang pasti agar nanti dia akan tenang bila tiba tuhan mengambil nyawanya...dengan bantuan seorang pemberita..akhirnya dia menemukan jawaban yang dia nanti2 kan selama ini..suaminya mati ditembak oleh tentera jepun ketika cuba menyelamatkan seorang kanak2...dia dikebumikan oleh seorang kawan seperjuangan di pulau Bataam..huhuhu...bestnya cerita ini...
saya kena stop now..b/fast menanti...chau dulu....

No comments:

Post a Comment