Wednesday 2 May 2012

Siapakah Dalang disebalik rusuhan BERSIH3.0

Semua rakyat Malaysia tidak mempercayai dengan apa yang telah berlaku didalam perhimpunan BERSIH3.0 baru2 ini di Kuala Lumpur..semua perkara itu diluar jangkaan dan pasti ada berlaku sedikit kekeliruaan, maksudnya mana mungkin perhimpunan yang dikatakan perhimpunan aman itu akan menjurus kearah rusuhan yang sangat2 menjatuhkan image Malaysia yang diwar warkan sebagai Negara aman yang bebas dari sebarang keganasan.

Mengikut survey politik kedai kopi, mereka tidak mempercayai yang pengikut perhimpunan BERSIH3.0 itu tidak mungkin melakukan perkara2 yang memalukan tu..itu kata mereka..dan mereka kata adalah lebih baik jika Datuk Ambiga menyiasat  kejadian itu dan cari siapa dalang disebalik kejadian rusuhan perhimpunan BERSIH3.0 baru2 ini.

Kalau dikaji dengan secara rasional ada juga kebenaran desas desus politik kedai kopi tu, walaupun saya ni seorang yang tidak berapa suka dengan perhimpunan2 seperti itu tapi adalah mustahil bagi mereka melakukan  perkara2 yang tidak berasas dan dikira tidak bertamadun itu.

Ada orang berpendapat bahawa perhimpunan BERSIH3.0 hanya merugikan 1 Malaysia, pemandu2 Taksi, pemilik2 permis disepanjang lorong perhimpunan itu diadakan dan juga memberi kesan negative kepada pelancong2 luar negara yang berada ditempat kejadian pada ketika itu. So mungkin ini adalah satu pengajaran kepada kita semua..setiap permasaalan tu ada jalan penyelesaian nya..bukan dengan perhimpunan yang mengundang bahaya kepada semua orang..

huhuhu...aku kena chau dulu...daaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment