Sunday 13 May 2012

Cetusan rasa .....

Aku ingin sekali menjauhi laptop ini..agar aku tidak terus2an mengetuk keyboardnya..aku aku tidak bisa...kalau boleh aku ingin mengetok, mengetok dan terus mengetok...untuk meluahkan segala yang terbuku dihati..namun aku tidak bisa berbuat demikian..takut nanti apa yang aku luahkan disini akan ada yang rasa terguris...

Aku ingin melupakan segala kenangan pahit yang pernah ku alami...aku ingin menjadi yang terbaik kepada anak2..aku ingin menjadi cermin yang boleh dijadikan idola kepada mereka..aku tidak ingin mencipta satu sejarah kehidupan yang boleh tidak baik didengar oleh mereka...tapi mampukah aku menjadi yang terbaik???

Setiap individu dimuka bumi ini tidak lari dari melakukan kesilapan...apalagi manusia kerdil seperti ku...namun aku sentiasa ingin memperbaiki kesilapan itu dan menjadikannya sebagai satu pengajaran agar setiap kesilapan itu tidak akan berulang kembali.

Manusia yang tidak pernah ada kesedaran akan sentiasa menganggap dirinya sempurna sepenuhnya..tidak pernah mengakui kesilapan sendiri..keangkuhan membuatkan seseorang lupa pada prilaku yang baik..lupa pada sesuatu yang amat berharga..kerana menganggap diri terlalu sempurna orang yang sepatutnya layak disayangi dibiarkan dan dipinggirkan..dan diketika hati masih terbuka untuk memberikan dia waktu untuk berubah...ketika itu juga kesempatan itu diabaikan..bertahun-tahun...akhirnya hati menjadi bosan dan perlahan-lahan pintu hati tertutup dengan sendirinya....saat pintu hati sudah tertutup sepenuhnya...merayu untuk minta dibuka kembali sudah tidak berguna..kerana peluang yang telah diberikan sekian lama tidak dihiraukan...

Usah diungkit kisah lalu...kerana kisah lalu sudah lama berkubur dalam dairi kehidupan ku...kisah lalu itu hanya menjadi sebahagian dari memori yang telah luput dari minda ku...tahun demi tahun..kehidupan berubah...keperitan hidup berlalu sudah...saat aku menikmati kehidupan yang bahagia, meski sendirian didalam meniti kehidupan yang penuh dengan onak2 tajam...tersilap langkah maka akan tergelincir dari landasan kehidupan yang sebenar..

Dengan berbekalkan ketabahan..aku bisa mengharungi semuanya...aku bersyukur aku dipertemukan dengan seorang sahabat yang paling akrab...Teman yang paling istemewa..yang ku panggil AB...semoga persahabatan ini akan kekal sampai keujung nyawa...

                                                     The End...

No comments:

Post a Comment